Är hybridarbete numera det nya ”Lilla Svarta” eller vår nya favoritslagpåse? Vi har bara sett början av den omvälvning som följer med flexibiliteten kring VAR vi gör vårt jobb. Snart antagligen också NÄR vi gör det. Tillgång på och kostnader för bredband och vem som bekostar ergonomin på hemmakontoret är de enkla utmaningarna. För att stödja dig i detta arbete med att leda och organisera samt att själv kunna arbeta smidigt annonserar vi två nya kurser där du lär dig att hantera denna nya värld på bästa sätt: Denna kurs och den mer strategiskt inriktade "Leda och organisera för distans- och hybridarbete
Meningarna är delade, men att några jobbar här och några andra jobbar där. Det är nog bara vad vi kan vänta oss framöver. Men hur hanterar vi det – i praktiken? Hur undviker vi massor av kaotiska eller själsdödande improduktiva möten? Hur får vi teamen att hålla samman och produktiva över tid? Hur märker vi och hanterar tecken på ohälsa när medarbetarna inte kommer till kontoret?
Genomförs den 13/6 samt 20/6 kl 13.15-15.15
Kursens syfte är att ge orientering och praktiska, handfasta tips som du kan omsätta i det dagliga arbetet – eller förmedla vidare. Nu.
Kursen består av föreläsningar i kombination med diskussioner och erfarenhetsutbyte.
Kursen håller sig (någorlunda) neutral vad gäller leverantörer men kommer att beröra olika typer av verktyg och deras användningsområden – men har större fokus på våra vanor.
Vid kursen tillfälle går det att under samma dag boka kursen Leda och organisera för distans- och hybridarbete, du hittar den här. Kurserna finns både som halvdagkurser på plats i Stockholm och som onlinekurser - då uppdelade i två tillfällen per kurs. Du hittar alla kurser här. De mer övergripande perspektiven kring ledarskap och organisation vid distans- och hybridarbete hanterar vi i den andra digitala kursen. Du hittar den här.
Del 1 Möten med resultat och relevans
Del 2 Mötesfritt samarbete för färre möten / kulturbygge på distans
Kursavgift online 2 delar
3990 SEK. Moms tillkommer
Kursavgift online för båda kurserna, 4 delar:
7490 SEK. Moms tillkommer. Du hittar den andra kursen här.
Bokning och rådgivning
Kontakta oss via e-post för bokning, information och kursrådgivning på hej@hrdigi.se. För bokning ange faktureringsuppgifter samt ev allergier vid deltagande på halvdagskurserna. Om bokning för mer än en deltagare ange allas namn, mobilnummer och e-post på bokningsmailet. Ange även fakturainformation samt eventuella allergier.0
Bekräftelse
Inom några dagar efter du har bokat dig kommer en preliminär bekräftelse till din e-postadress. Definitiv bekräftelse sker 10 dagar innan kursstart.
Faktura
Fakturan på kursavgiften skickas 10 dagar innan kursstart eller direkt i samband med bokning.
Om/avbokningsvillkor
Om du får förhinder bör du snabbt kontakta oss, för eventuell ombokning/avbokning. Du kan boka av dig helt kostnadsfritt fram till tre veckor innan kursstart. Därefter debiteras 25% av kursavgiften fram till en vecka innan kursstart. Därefter debiteras hela kursavgiften. Ett alternativ till avbokning är att någon går i ditt ställe.
Vi förbehåller oss rätten att vid för få deltagare ställa in kursen.
"Min professionella passion är att inte bara skapa förutsättningar för högt engagemang hos medarbetarna. Utan att dessutom ge dem förutsättningar för att göra det bästa och det mesta av sitt engagemang och sina förmågor - var än de råkar befinna sig."